دکتر سونیا هاشمی-قائمی

پژوهشگر، متخصص طب مكمل

درباره دکتر سونیا

دکتر سونیا هاشمی-قائمی Dr. Sonia Hashemi-Gaemi، ملقب به زن “شگفت انگیز” از طرف سازمان ملل، پژوهشگر، متخصص طب مكمل (integrative Complementary)، سبك سپاس زندگى طب پیشگیری در زمینه تغذيه بالينى-هورمونى، بیوانرژی طب چى گانگ/تاى چى، مديتيشن، روانشناختى نورولوژى ، مطالعه در طب ايران و چين، می باشند. دكتر سونيا نویسنده کتاب های سال “Eating Wisely for Hormonal Balance” و“خردتغذیه در خودشفابخشی” و “هفت خرد خود شفابخشی با دكتر سونيا” و “A World of Qigong” است.

دکترین ایشان در آموزش فرهنگ های ملل و روانشناختی آن از دانشگاه سانفرانسيسكو و پژوهش در پیرامون Neuroendocrinology و نوروساینس زنان، مادر و كودك از دانشکده پزشکی دانشگاه سانفرانسیسکو در سال ١٩٨٨ می باشد. انترنی ایشان در دانشگاه برکلی کالیفرنیا و با انجمن متخصصان بهداشت، تغذیه و رژيم غذایی امریکا (American Dietetics Association ) با گواهينامه Registered Dietitian )RD) می‌باشد.

دکتر سونیا استاد در دانشگاه‌های ایالتی سن فرانسیسکو و جان اف کندی کالیفرنیا آمریکا بوده و مدرس كوچينگ و مربيگرى طب ورزشی چی گانگ/تایچی خود را از فدراسیون جهانی ووشوی ایران, و آکادمی وون وو آمریکا و چين در سال ٢٠٠٠ دریافت نمودند.

دكتر سونيا بنیانگذار آکادمی غیرانتفاعی بهداشتي، و فرهنگی، پژوهشی ، هنرى و اجتماعى جان و روان انستيتو زنان خردگرا Women for Cultural Wisdom (WCW) و چی وی (Qiway) در ایران و آمریکا بوده و باور دارند “وقتی صدای خرد زن شنیده شود، صدای صلح، آرامش، همبستگی و شادزیستن در جهان طنین انداز خواهد شد.” 

با پژوهش هاى پیشگامانه دکتر سونیا با مفهوم انرژی سپاس (يا شکر) و تأثیر آن در جان، جسم، و روان، سيستم فرامدرن الگوى سبك زندگى خرد سپاس “چى وى دكتر سونيا” پایه گذاری شده كه اين الگو از ۷ بال انرژى ؛ سپاس، هنر تسلط بر انرژی و تنفس، تغذیه فیتو ، محیط زیست و ورزش طبی چى گانگ غازهای مهاجر تشكيل شده، كه هجرت درون و با تمركز در چهار عنصر آب، خاك، آفتاب و اكسيژن) مديتيشن، فشار درمانى، تيپينگ طب چی گانگ است که با مفهوم فرهنگ، عرفان و خرد کهن عطار، مولانا، فردوسى و ابن سينا تلفیق و تشکیل شده است. دکتر سونیا رسالت خویش را در مسیر ترویج سبك سپاس زندگى چى وی در مدارس ایران و جهان قرار داده اند. این رسالت با پرورش و مدرک مربیگری سلامتى چى گانگ/تاى چى از طرف فدراسیون جهانی ووشو ايران و انستيتو زنان خردگرا در دو دهه اخیر آغاز گرديد و طرح مدرسه سبز سپاس چی وی Qiway با همكارى هنرجويان و مربيان چى وى در حال گسترش در مدارس ايران و جهان ميباشد.